Koronavírus szabályok

A Városi Sportegyesület Dunakeszi folyamatosan nyomon követi Magyarország Kormánya, az Operatív Törzs és Dunakeszi városvezetésének ajánlásait a COVID 19 elleni védekezés kapcsán.

Annak érdekében, hogy a tagjaink, a gyerekek, a szülők és a családok nap mint nap biztonságosan edzhessenek, folyamatosan vizsgáljuk felül a jelenlegi szabályainkat, ha indokolt, újakat vezetünk be.

A jelenlegi szabályozások értelmében a sportélet – bizonyos keretek között ugyan – de működtethető Magyarországon. Az általunk megalkotott szabályokkal az a célunk, hogy a jelenlegi járványhelyzetben a sporttevékenység minden résztvevő számára biztonságos módon menjen végbe, s hogy ezáltal minél többen részesülhessenek a koronavírus-járvány idején is a sport kedvező hatásaiból. Ugyanakkor nem hagyhatjuk figyelmen kívül a végső célt: a biztonságos sportolás feltételeinek megteremtését minden érintett számára.

Ez egy általános szabályrendszer, amelyet az egyes sportágak a sajátosságaiknak megfelelően testre szabhatnak. Ez nem változtathatja meg ugyanakkor a végső célt: a biztonságos sportolás feltételeinek megteremtését minden érintett számára.

A Városi Sportegyesület Dunakeszi felelősségi köre

 Jelen szabályok a mai napon érvényes jogi helyzetet tükrözik. Amennyiben a központi kormányzati szabályozás új elemekkel bővíti a sportolásra vonatkozó szabályokat, úgy e szabályrendszer azon elemei, amelyek nem felelnek meg az új szabályozásnak, érvényüket vesztik. A dokumentum legfrissebb változata mindig megtalálható a VSD honlapján.

Ez a szabályrendszer minden, a VSD kötelékében sporttevékenységet végző szereplőre érvényes és kötelező. Amennyiben valaki nem tartja magát a szabályokhoz, a VSD jogosult szankciókat foganatosítani a szabályok megsértője ellen, ami jelenthet figyelmeztetést, a sporttevékenységből való kizárást, vagy akár a sportlétesítmény lezárását is.

A VSD egyes szakosztályaiban a szakosztályvezetők felelőssége a szabályok betartatása. A szakosztályvezetők éppen ezért jogosultak határozottan érvényt szerezni a szabályoknak, hogy a sportolók egészségügyi kockázatok nélkül vehessenek részt a sporttevékenységben.

Egészségügyi és higiéniai szabályok mindenki számára

 

  1. Mikor kell otthon maradni?

Ha a következő tünetek bármelyikét tapasztalod magadon (akár enyhe formában), maradj otthon: láz, köhögés, légszomj, ízületi fájdalom, szempanasz, fáradtság, hidegrázás, fejfájás, rossz közérzet, izomfájdalom, hányinger/hányás, orrfolyás, felületes légzés, torokfájás, hasmenés.

Akkor is maradj otthon, ha valaki a veled egy háztartásban élők közül lázas, nehezen veszi a levegőt, köhög.

Maradj otthon akkor is, ha bárki a veled egy háztartásban élők közül pozitív koronavírus tesztet produkált. Ebben az esetben, mivel a vírus akár 14 nappal az utolsó érintkezés után is fertőzhet, a pozitív tesztet produkált személlyel való utolsó érintkezésed után 14 napig nem vehetsz részt az edzésen.

Ha a sporttevékenység közben bármilyen panaszod felmerül, mint például köhögés, orrfolyás, nehéz levegővétel / légszomj, láz, azonnal szakítsd meg a sporttevékenységet és menj haza.

  1. Biztonsági szabályok

Tarts 1,5 m (két kartávolságnyi) távolságot minden másik személytől, akivel nem élsz egy háztartásban.

Ha köhögnöd, tüsszentened kell, akkor papírzsebkendőbe vagy a könyökhajlatodba köhögj/tüsszents.

Az edzés előtt és után, otthon menj el WC-re.

Mielőtt elindulsz edzésre, moss alaposan kezet vízzel és szappannal, legalább 20 mp-ig.

Közvetlenül az edzés megkezdése előtt, és azonnal az edzés befejezése után ismét moss kezet szappannal és vízzel, legalább 20 mp-ig.

A zuhanyzást, öltözést otthon végezd el. Az öltözőket nem használhatod!

Ne érintsd meg az arcod.

Kerüld a kézfogást, pacsit, bármilyen egyéb testi érintkezést az üdvözlés során.

Az edzés kezdete előtt legfeljebb 10 perccel érkezz meg a helyszínre (ne korábban), és az edzés végén azonnal menj haza.

A pályán kívül minden esetben viselj arcmaszkot.

Biztonsági szabályok az EDZŐKNEK, önkénteseknek

Ha lehetséges, a saját közlekedési eszközöddel érkezz meg az edzés helyszínére.

Készítsd elő az edzést alaposan, olyan módon, hogy mindvégig betartsátok a 1,5 m-es távolságot.

Biztosítsd, hogy az edzésen amennyire lehetséges, minimális legyen a közösen használt eszközök mennyisége. Kérd meg a sportolókat, hogy hozzanak saját kulacsot, két különböző színű (pl. fekete és fehér) pólót, akinek van, saját sporteszközt (pl. labdát).

Biztosítsd, hogy a különböző korcsoportok térben és időben elkülönítetten eddzenek.

Amikor a sportolók a pályára lépnek, legyen már előkészítve az edzés, hogy azonnal kezdeni tudjatok. Ez megakadályozza, hogy a sportolók keveredjenek, vegyüljenek.

Jelölj ki a sportolóknak saját területet az edzésre.

Ha a sportágad megköveteli, akkor dolgoztasd a sportolókat párban, egy páros tagjai az edzés során mindvégig együtt dolgozzanak, ugyanazon eszközökkel. Ez azt jelenti, hogy mind a párok keveredése, mind az eszközök cseréje a párok között nem megengedett.

A viselkedési szabályokat előre hirdesd ki a sportolóidnak, hogy legyen idejük megismerni, értelmezni, megtanulni azokat.

A rendelkezésre álló hely arányában határozd meg az edzéscsoport nagyságát, az edzéscsoportokat oszd be előre, és a beosztást kommunikáld a sportolók felé. Be nem osztott sportoló nem vehet részt az edzésen.

Hívd fel a sportolók figyelmét a kézmosásra, az egészségügyi és higiéniás szabályok betartására, a kézfogás/pacsizás tilalmára. Mondd el nekik azt is, miért fontos, hogy ezeket a szabályokat betartsák.

Segítsd a sportolókat azzal, hogy betartod és betartatod a szabályokat, és figyelmezteted őket a szabályok esetleges megsértése esetén.

Az edzésen mindvégig tartsd meg a 1,5 m-es távolságot a sportolóktól és az edzésen közreműködő többi edzőtől, önkéntestől.

Minden edzésről készíts pontos jelenléti ívet, feltüntetve mind a sportolókat, mind az edzésen közreműködő egyéb szereplőket (edzők, önkéntesek). Ez a későbbi kontaktkutatásban kiemelt fontosságú lehet.

Kövesd az eszközök használatára és tisztítására vonatkozó szabályokat.

Figyelmeztesd a sportolókat, hogy az edzés előtt se vegyüljenek, csoportosuljanak. Senki ne érkezzen hamarabb, mint 10 perc, és az edzés után azonnal menjenek haza, szintén kerülve a vegyülést, csoportosulást.

Az edzéshelyszínre történő beengedés és az onnét történő kiengedés időben elkülönített fázisokban történjék, hogy az esetleges szűkületekben (szűk folyosók, ajtók, stb.) ne találkozzanak egymással az érkező és távozó sportolók.

Biztosítsd, hogy szülők, kísérők, nézők nem léphetnek be az edzés helyszínére (ez kültéri helyszín esetén a sporttelep kapuját, zárt tér esetén az épület külső, utcáról nyíló bejáratát jelenti).

Ha köhögnöd, tüsszentened kell, akkor papírzsebkendőbe vagy a könyökhajlatodba köhögj/tüsszents.

Az edzés előtt és után, otthon menj el WC-re.

Mielőtt elindulsz edzésre, moss alaposan kezet vízzel és szappannal, legalább 20 mp-ig.

Közvetlenül az edzés megkezdése előtt, és azonnal az edzés befejezése után ismét moss kezet szappannal és vízzel, legalább 20 mp-ig.

A zuhanyzást, öltözést otthon végezd el. Az öltözőket nem használhatod.

Ne érintsd meg az arcod.

Biztonsági szabályok a SPORTOLÓKNAK

1. Mikor kell otthon maradni?

Ha a következő tünetek bármelyikét tapasztalod magadon (akár enyhe formában), maradj otthon: láz, köhögés, légszomj, ízületi fájdalom, szempanasz, fáradtság, hidegrázás, fejfájás, rossz közérzet, izomfájdalom, hányinger/hányás, orrfolyás, felületes légzés, torokfájás, hasmenés.

Akkor is maradj otthon, ha valaki a veled egy háztartásban élők közül lázas, nehezen veszi a levegőt, köhög.

Maradj otthon akkor is, ha bárki a veled egy háztartásban élők közül pozitív koronavírus tesztet produkált. Ebben az esetben, mivel a vírus akár 14 nappal az utolsó érintkezés után is fertőzhet, a pozitív tesztet produkált személlyel való utolsó érintkezésed után 14 napig nem vehetsz részt az edzésen.

Ha a sporttevékenység közben bármilyen panaszod felmerül, mint például köhögés, orrfolyás, nehéz levegővétel / légszomj, láz, azonnal szakítsd meg a sporttevékenységet és menj haza.

  1. Biztonsági szabályok

Az edzés során mindvégig tartsd meg mindenkitől (beleértve az edzőket, a többi sportolót) a biztonságos távolságot (1,5 m), kivéve a veled egy háztartásban élőket.

Ha köhögnöd, tüsszentened kell, akkor papírzsebkendőbe vagy a könyökhajlatodba köhögj/tüsszents.

Időben regisztrálj az edzésre, tartsd be a szakosztályod szabályait, hogy az edzők értesüljenek a részvételi szándékodról.

Csak olyan edzésen vegyél részt, amelyre regisztráltál, és amelyre az edződ/a szakosztályod kompetens ügyintézője engedélyt adott.

Az edzésre egyedül érkezz, vagy olyasvalaki hozzon el, aki veled egy háztartásban él.

Kerüld a közösségi közlekedés használatát.

Átöltözve érkezz meg az edzésre. Az öltözőket nem használhatod, edzés után nem tudsz átöltözni, lezuhanyozni.

Az edzésre való elindulás előtt, még otthon menj el WC-re.

Az edzés kiírt kezdési időpontja előtt legfeljebb 10 perccel érkezz meg a helyszínre. Várakozz a kijelölt helyen, megtartva a biztonságos távolságot (1,5 m) a többiektől.

Mindig kövesd a szervezők (pl. edző, technikai vezető, stb.) kéréseit, utasításait.

Amennyire lehetséges, használd a saját eszközeidet (labda, póló, kulacs, energiaszelet, stb.), és azokat ne oszd meg másokkal.

Az edzés után fertőtlenítsd a használt eszközeidet. Ehhez kérj fertőtlenítőszert az edzőidtől.

Az edzés előtt és után, otthon menj el WC-re.

Mielőtt elindulsz edzésre, moss alaposan kezet vízzel és szappannal, legalább 20 mp-ig.

Közvetlenül az edzés megkezdése előtt, és azonnal az edzés befejezése után ismét moss kezet szappannal és vízzel, legalább 20 mp-ig.

A zuhanyzást, öltözést otthon végezd el. Az öltözőket nem használhatod.

Ne érintsd meg az arcod.

Kerüld a kézfogást, pacsit, bármilyen egyéb testi érintkezést az üdvözlés során.

Az edzés után azonnal menj haza.

Szabályok a SZÜLŐKNEK, gondviselőknek

Világosítsd fel gyermeke(i)det az általános biztonsági és higiéniás szabályokról, és biztosítsd, hogy gyermeke(i)d betartják a fenti útmutatást.

Egyeztesd, hogy gyermeke(i)d rendelkezik(-nek)-e az elérhetősgeiddel (mint pl. a mobil szám).

Csak akkor vidd el gyermeke(i)det az edzésre, ha erre engedélyt kaptál a szakosztály kompetens tagjától.

Ha gyermeke(i)den a következő tünetek bármelyikét tapasztalod (akár enyhe formában), ne vidd (őket) edzésre: láz, köhögés, légszomj, ízületi fájdalom, szempanasz, fáradtság, hidegrázás, fejfájás, rossz közérzet, izomfájdalom, hányinger/hányás, orrfolyás, felületes légzés, torokfájás, hasmenés.

Akkor se vidd edzésre, ha valaki a veletek egy háztartásban élők közül lázas, nehezen veszi a levegőt, köhög.

Gyermeke(i)d maradjon(-anak) otthon akkor is, ha bárki a veletek egy háztartásban élők közül pozitív koronavírus tesztet produkált. Ebben az esetben, mivel a vírus akár 14 nappal az utolsó érintkezés után is fertőzhet, a pozitív tesztet produkált személlyel való utolsó érintkezés után 14 napig a gyermek(ek) nem vehet(nek) részt az edzésen.

Ha gyeremeke(i)d nem képes(ek) egyedül eljutni az edzés helyszínére, te magad, vagy egy veled egy háztartásban élő, erre alkalmas személy vigye el őket az edzésre. Más háztartásban élő(ke)t ne vigyetek magatokkal.

Tartsd észben, hogy szülőként/gondviselőként nem léphetsz be az edzés helyszínére (ez kültéri helyszín esetén a sporttelep kapuját, zárt tér esetén az épület külső, utcáról nyíló bejáratát jelenti). Ez érvényes az edzés előtti, közbeni és utáni időszakra egyaránt. Ha ez valamiért gondot okoz, maradjatok otthon.

Az edzés kiírt kezdési időpontja előtt legfeljebb 10 perccel érkezzetek meg a helyszínre.

Mindig tartsd be az edzők, szervezők, a VSD-t képviselő személyek kéréseit, utasításait.

A sporttevékenység után azonnal vedd fel gyermeke(i)det az edzés helyszínén vagy más, megegyezés szerinti helyszínen. Biztosítsd, hogy ez a lehető leggyorsabban végbe menjen.

2020-09-29T15:07:54+00:00